کد خبر 495390
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

اپل طی ماه‌های گذشته در تلاش برای بهبود تجربه‌ی کار با اپ استور خود بوده است. حال بنابر گزارش منتشر شده توسط TechCrunch این شرکت تغییراتی را در الگوریتم جستجوی اپ استور ایجاد کرده تا نتایج جستجو مرتبط‌تر و هوشمندانه‌تر به نمایش درآیند.

  به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد اپل از سوم نوامبر ایجاد تغییرات در الگوریتم جستجوی اپ استور خود را آغاز کرده و این تغییرات از دیروز بیشتر احساس می‌شود. در گذشته اپل تمرکز بیشتری روی دسته بندی اپلیکیشن‌ها در اپ استور داشت اما تغییرات جدید برای بهتر کردن نتایج جستجوی کلمه‌ای خاص در اپ استور صورت گرفته‌اند.
 
حالا اگر لغت مورد جستجوی کاربر با بخشی از لغات کلیدی اپلیکیشن‌ها نیز همخوانی داشته باشد، شاهد حضور آن در نتایج جستجو خواهیم بود. به علاوه اپل الگوریتم ترتیب نمایش نتایج را نیز تغییر داده است. تغییرات جدید به این معنا است که وقتی نام اپلیکیشنی خاص را جستجو کنید بسیاری اپلیکیشن‌های مشابه نیز در بالای لیست به نمایش درخواهند آمد.
 
برای مثال زمانی که توییتر را جستجو کنید، اپلیکیشن‌هایی مانند Tweetbot و Twitterrific نیز به عنوان نتایج چهارم و پنجم به نمایش درخواهند آمد. همچنین دیگر در نتایج شاهد حضور اینستاگرام که ارتباطی با توییتر ندارد، نیستیم.
 
به اعتقاد کارشناسان این اقدام اپل گامی در راستای توسعه‌ی الگوریتم اختصاصی مانند PageRank است. البته اپل در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ یا پاسخی درباره‌ی این موضوع منتشر نکرده است.

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس